Wednesday, May 27, 2009

Salam Dari Titik Nol...




Bismillahirrahmanirrahim...



Internet sangat penting bagi saya selaku generasi baru yang hidup di zaman ini.Kalau zaman abah dan ma mungkin berbeza.Tetapi bagi kami yang membesar di zaman ini menganggap internet itu suatu yang wajib ada dalam kehidupan.Sejak dua minggu ini saya agak kerap ke cafe yang menyediakan perhidmatan wifi percuma.Makannya sekejap ahaja tetapi online berjam-jam.Kadang-kadang tak makan pun,cuma pesan kopi secawan.Apa-apa pun,internet banyak membantu umat manusia jika tidak disalah gunakan.Contohnya dapat menghubungkan kita dengan sesiapa sahaja walau sejauh mana pun kita berada.



Baru-baru ni ada kawan dari sekolah menghubungi saya malalui YM setelah sekian lama tidak berhubung.Kalau tidak silap sejak hari terakhir selesai SPM.Dia sedang belajar di Greenwich,UK.Selain bertanya khabar kawan saya sempat mengingatkan reunion yang bakal kami adakan di sekolah lama kami,tempat di mana kami menimba ilmu dan menyimpan memori,Sekolah Berasrama Penuh Intergrasi Kuantan.





Famy : Salam
Jijol : Salam~
Famy : ni Azizul Azim ke?
Jijol : Yo la..bakpo famy?
Famy : xla..igt ko sapo..demo blajo mn loni?
Jijol : tempat samo dgn Nody.
Famy : namo gapo ek tempat 2?
Jijol : unpad
Famy : university unpad ko?
Jijol : buke la..universitas padjadjaran,singkat unpad
Famy : Ooo..course gapo?samo dgn Nady ko?
Jijol : Dop..nady doc..aku farmasi jah..
Famy : Bagus la..jange wat drug plop kekgi..
Jijol : Ambe meme blaja wat drug pon cumo jd ubat la..pah tu xsalah guno
Famy : lupo drug tu ubat..bagus2..jaange saloh guno
Jijol : mu mano ek?NZ ko australia?
Famy : aku kat UK la..
Jijol : blaja gapo?
Famy : Math
Jijol : Ooo..igtko samo denge Pene kat NZ
Famy : Dop eh..demo kelik msia bilo?
Jijol : dop tau lg..nak beli lg tiket..30june kot..bakpo?
Famy : Lorr..mu xse g skoloh ko?
Jijol : nak la..bakpo x se nyo?lamo doh x pg..x jupo saing2..
Famy : set2 ni reunion kat skoloh 26june..ado nak wat program slalu..
Jijol : yo ko?tau nak wat prog kat skoloh tp x tao plop 26june ni..igtko lmbat lagi
Famy : 26june sebab rmai bole mari hri 2..tarikh lain ore xdop plop..
Jijol : xpo la kalau gitu..kawe x tepoh lg tiket..bole jah blk awl..
Famy : baguh la kalau gitu..
Jijol : lamo doh eh x g skoloh..since ambik result..ms pok jat ajok g rmai2 ms kat matrix aku x le g..
Famy : aku acap jah g..
Jijol : ye la..aku tau Pok Jat oyak..btw,prog 2 wat gapo jah?
Famy : mu x buko ko yahoo group set skoloh kito?tgk situ r..
Jijol : jare buko..huhu..
Famy : email?dpt email kan?
Jijol : dapat jah tapi dop cek..ehee~
Famy : g la isi database situ..
Jijol : ok..co wi link dio..
Famy : nah http://groups.yahoo.com/group/SbpikPioneer/
Jijol : ok2..aku isi..
Famy : aku ado kejo sbetar..mu oyak la gapo2..kekgi aku jawab..
Jijol : bereh boh~




-YM ini telah diubah sedikit tanpa mengubah makna isi yang hendak disampaikan-



Dah lama saya fikirkan pasal perkara ni.Bila la nak pergi sekolah kat Kuantan tu.Kalau SHAMS pantang cuti je pergi melawat walaupun belajar kat situ sampai masuk form 4 sekejap je.Koperasi Kak Tun jadi tempat melepak.Ustazah Rokiah Hassan jadi insan pengubat rindu.Ustazah sendiri cakap pelajar lain yang belajar sampai form 5 pun tak sekerap ni datang melawat sekolah.



"Nok wat gane ustazah,dah sayang.Sebab tu mari sokmo"



Jawab saya.Saya memang sayang sangat SHAMS.saya tak tahu kenapa.Mungkin di situ saya banyak membesar dan mencari erti diri serta kehidupan.Sebenarnya saya sayang kedua-dua sekolah saya.Kedua-duanya punya atmosfera dan kelebihan yang tersendiri.Kalau di SHAMS saya tinggal di rumah,di SBPIK saya belajar berdikari tinggal di asrama.SHAMS bukn sahaja dekat di hati malah dekat dengan rumah saya.Lebih kurang 1km sahaja.Tu pun saya rasa tak sampai.Mungkin jarak yang jauh menyebabkan saya tidak pernah pulang ke SBPIK sejak mengambil keputusan SPM saya.Apa-apa pun saya sayang kedua-dua tempat di mana saya menimba ilmu dan pengalaman hidup tersebut.Sekarang di UNPAD.Mungkin setelah grad saya akan terkenang suasana di sini pula.




SHAMS tercinta...



group ldk dgn student uia medic kat sbpik dlu..kak hanim pe cite skrg???




kepenatan di atas katil dalam hostel...











26 June ni..
InsyaALLAH..
kita ketemu teman2 lamaku..

Pagi nanti final uefa champions league
MU vs Barca..
Good Luck MU..

Saya rindu dia..
2 years already..
Huu~

(*_*)v

6 comments:

Dr.Illy said...

salam..
"saya rindu dia..2 years already"
sape 2?lalalala~

sume orang nak wat reunion tyme kite tade kan..ntahapape..sedeyh2..hukhuk

3rdmarch said...

waalaikumussalam..

adoih..
mesti la pujaan hti..
tetapi bkn kekasih hati..
lalala~

apakah maksud anda time kita tade?
sy ade je ms reunion skola sy nt..
lalala~

btw,hawa..
skola mana ek dlu???



p/s : sedang mencari junior kat skola tp sama batch kat sni..

Dr.Illy said...

salam..
erk??g mana 2 sih?
pujaan hati tapi bukan kekasih hati??
jiwang ek kamu...haha

alaa..mane aci
hawa tade kot mase dorang nak wat reunion..jeles2..=(

saya sekolah sama ngan adi ngan yuz
mrsm kuala kubu bharu..hehe

p/s:ek?kat unpad jugak?

3rdmarch said...

aiya..
maknanya dia pujaan hti..
diminati dan pilihan hati..
tp xde hubungan kekasih..
so,bukan kekasih hti..
conclusion..i'm single ;p

jiwang 2 fitrah manusia kot..
xsalah pun berjiwang..
tp bior kene caranye..

Ooo..sama ngan yuzz n adi..
sy pon ade kenalan laen drp mrsm kkb..
hawa xpenting..
sbb 2 diaorg wat wlaopon hawa xde..
wawawa.. ;p

yup..kat unpad gak..
huhuhu..
malunye~

Dr.Illy said...

ooooo...camtu ek
kalu camtu hawa pon nak cari pujaan hati la..
xmo kekasih hati..hahaha
i'm single also..lalala~

err...sy tak jiwang
romantik mungkin..hakhakhak=p

sape lagi yang jijol kenal?
oit2!!hawa penting la..
kalo tak sape nak jadi badut nanti..haha=D

haish..jgnla malu..
malu-malu tape..
kan same2 cari ilmu jugak...kan?kan?hehe

3rdmarch said...

hawa da wat pengunmuman 2..

iA..rmai la cowok2 masok minang nt..

wawawa~

jiwang ngan romantik lbh krg sama je kot..
xkesah la..
i'm both..

penting ke?
ye ye je..
da dpt peganti bru la 2..
sbb 2 wat gak without hawa..
ehee~ ;p

malu skit2 xpe..
malu supaya diri bangkit..
like phoneix rise from d ash..