Tuesday, February 10, 2009

Rugi...




Bismillahirrahmanirrahim...



Untuk ANAK-ANAK UNPAD,Dr Musa Mohammad Abu Marzuq,wakil HAMAS,akan datang ke Jatinangor harini.Akan diadakan sesi talk bertempat di Masjid Asakir,Jalan Sayang pada pukul 1300..Harap maklum.ALLAHUAKBAR!!!



Inilah jemputan yang saudara Gapo bagi kpd saya melalui YM..
Perasaan geram dan RUGI tiba-tiba timbul di dlm hati..
"Kenapalah tak datang masa aku ada kat sana?"
"Kenapalah tak buat kat tempat aku boleh hadir?"
Persoalan timbul satu per satu diakhiri dengan rasa pasrah..
"Tak ade rezki kot.."
"Tapi kalau lah aku ada kat sana,aku akan cuba gak hadir.."
"Bukan senang nak jumpa orang besar HAMAS ni.."
"Orang yang berjihad di Palestin.."
Jawabku dalam hati..
Bagi saya la wakil HAMAS 2 lagi besar kedudukannya daripada mana2 sultan kat Msia ni..
Masa 2 tengah geram kat sultan Perak..
Act,bukan Perak je..tp semua sultan yang wujud kat Msia ni..
Abaikan sultan yang memalukan Islam tu..
Apa yang nak diluahkan kat sini ialah bertapa RUGInya saya kerana tidak mampu hadir ke majlis tersebut..
Perasaan RUGI ini semakin melonjak-lonjak setelah saya membaca blog saudara Sheikh..
Disarankan sesiapa yang nak tahu keadaan sesi talk tersebut untuk membuka blog saudara Sheikh kita ni..
Tak tahu nak lepaskan perasaan "geram" RUGI ni kat mana..
So,saya cuba lepaskan je kat dalam blog ni..
Walau bagaimanapun,saya masih lagi merasainya..
RUGI yang amat..








Bendera HAMAS.













Hati ini tertanya2..
Apa khabarkah saudara kita di Palestin?
Sesungguhnya perutku ini sudah kenyang..
Adakah saudara2 kalian merasai apa yang diriku rasai?
Ya ALLAH...
Bantulah saudara2ku ini dengan kuasaMU..
Amin~

2 comments:

duha said...

rase rugi jgak tak dpt dtg '-_-

3rdmarch said...

terima ksh kerana sudi berkongsi rasa RUGI bersama saya..